x

Dieta mamy karmiącej

Małgorzata Jackowska: Komentarz do jadłospisów

Dzienny jadłospis w diecie matki karmiącej piersią powinien zawierać ok. 2500 kcal. Posiłki powinny dostarczać wszelkich składników odżywczych. Warto wyeliminować cukry proste i tłuszcze nasycone. Jakich witamin i składników nie powinno brakować w menu młodej mamy?

Ekspert obala mity cz. 3 – Alergeny i produkty wzdymające a karmienie piersią

Wiele świeżo upieczonych mam zastanawia się, co jeść podczas karmienia piersią. Niektóre świadomie eliminują z diety potencjalne alergeny i potrawy wzdymające. Czy słusznie? Ostatnie badania dowodzą, że to, co wywołuje wzdęcia u matki, nie powoduje kolek u dziecka.

Ekspert obala mity cz. 2 – Co pić w okresie laktacji

Zbilansowana dieta podczas karmienia piersią powinna obejmować również odpowiednie ilości płynów. Dla niezakłóconej laktacji mama powinna wypijać około 3 litrów płynów dziennie. Nasz ekspert radzi, czym oprócz wody warto zaspokajać pragnienie po porodzie.

Ekspert obala mity cz. 1 – O diecie mamy karmiącej piersią

Wokół diety matki karmiącej wciąż krąży wiele mitów. Tymczasem współczesna wiedza o żywieniu wykazuje, że większe znaczenie ma to, co wkładamy na talerz w czasie ciąży, aniżeli po porodzie. Dieta karmiącej mamy powinna być zdrowa, ale nie musi składać się z wyrzeczeń.

Co jeść karmiąc piersią? – dieta „złotego środka”

W jaki sposób odżywianie przy karmieniu piersią wpływa na samopoczucie dziecka? Dieta dla matek karmiących powinna polegać na stopniowym wprowadzaniu produktów i obserwowaniu reakcji dziecka. Jeżeli maluch ma się dobrze, mama może cieszyć się w pełni urozmaiconym jadłospisem.

Dieta mamy karmiącej – najważniejsze składniki

Węglowodany złożone, wielonienasycone kwasy tłuszczowe, białka, witaminy i składniki mineralne – to składniki odżywcze, których nie powinno zabraknąć w diecie dla matki karmiącej. Warto także zwrócić uwagę na odpowiedni bilans kaloryczny w okresie laktacji.

Alergie pokarmowe u niemowląt karmionych piersią

Wykluczanie z diety karmiącej mamy produktów alergizujących „na wszelki wypadek” nie jest wskazane. Jednak, jeżeli w rodzinie występują alergie pokarmowe, warto zachować ostrożność i uważnie obserwować reakcje dziecka. W razie konieczności jadłospis mamy pomoże zbilansować alergolog.

Dieta eliminacyjna a alergia u niemowląt

Jednym z mitów dotyczących odżywiania kobiety po porodzie jest dieta eliminacyjna. O ile mama sama nie cierpi na uczulenie pokarmowe, nie powinna wprowadzać ograniczeń w odżywianiu w okresie laktacji. Naukowcy zbadali związek odżywiania mamy z występowaniem uczuleń u dziecka.

Gdzie kupisz femaltiker

Sprawdź, gdzie w Twojej okolicy można kupić nasz produkt.

Kup w internecie Znajdź sklep
Pobierz bezpłatny poradnik

Dowiedz się, jak karmić piersią i dlaczego warto robić to jak najdłużej.

Pobierz poradnik