fotolia-57875852-subscription-monthly-m.jpg

Jadłospis nr 14

Śniadanie:  naleśniki z dodatkiem amarantusa, z dżemem 100%, jogurt naturalny, truskawki

Wartość energetyczna: 565 kcal

 

II śniadanie: kanapki z kurczakiem (kurczak, ser żółty, papryka, ogórek, dobry keczup, sałata), szklanka soku owocowego wyciskanego

Wartość energetyczna:  880 kcal

 

Obiad: pieczony łosoś z pastą z ziół i oliwy, fasolka szparagowa gotowana, ziemniaki z wody posypane koperkiem, sałatka z papryki               

Wartość energetyczna:  661 kcal

Około 150g łososia umyj i osusz. Przygotuj pastę: garść ziół np. bazylii, oregano i tymianku, łyżka oliwy z oliwek plus pół ząbka czosnku zmiksuj razem, dodaj kilka kropli soku z cytryny i pół szczypty soli. Natrzyj łososia pastą i zawiń luźno w pakiecik folii aluminiowej. Zrób dziurkę widelcem i włóż do nagrzanego na 160®C piekarnika na około 20 minut. Podawaj z ugotowanymi ziemniakami (3-4 sztuki średnie), gotowaną fasolką szparagową (około 100g) i miseczką sałatki paprykowej (po pół papryki żółtej, zielonej i czerwonej pokrojone w kostkę z dodatkiem oleju z pestek winogron i octu balsamicznego).

 

Podwieczorek:  sałatka tropikalna: ananas, melon, banan, winogrona, nektarynka, rodzynki

Wartość energetyczna: 505 kcal

 

Kolacja:  ratatuj (gulasz z cukinii, bakłażana, pomidorów, cebuli) z dodatkiem sera (np. mozarella) z pieczywem

Wartość energetyczna: 710 kcal

 

—–

Opracowała Małgorzata Jackowska