fotolia-61289702-subscription-monthly-m.jpg

Jadłospis nr 15

Śniadanie:  twaróg z warzywami (np.. papryka, rzodkiewka, pomidor, kiełki), grahamka z masłem, smoothie z owoców 

Wartość energetyczna: 805 kcal

 

II śniadanie: kromki chleba z rozgniecionym awokado i sokiem z cytryny, paski papryki

Wartość energetyczna: 160 kcal

 

Obiad: mielone pulpeciki cielęce w sosie własnym, kasza jęczmienna, sałatka z pieczonych buraków z jabłkiem i cykorią

Wartość energetyczna: 549 kcal

Mięso mielone (około 150g) wymieszaj z odrobiną soli i pieprzu i płaską łyżeczką musztardy, uformuj małe pulpeciki. W rondelku podgrzej na łyżeczce masła wyciśnięty ząbek czosnku, dodaj kilka plasterków pora i wrzuć pulpeciki. Podsmaż krótko ze wszystkich stron i dodaj szklankę wody. Zmniejsz ogień pod rondelkiem i przykryj, duś co najmniej 15 minut ruszając rondelkiem 2-3 raz. Podawaj z ugotowaną kaszą (Około 60g kaszy jęczmiennej np. perłowej wsyp do garnka i zalej wodą w proporcji 1:2, ugotuj na średnim ogniu mieszając kilka razy aż kasza wchłonie całą wodę a następnie przykryj przykrywką i zostaw na jeszcze 10-15 minut).

Sałatka: Obierz i pokrój w drobną kostkę ugotowanego buraka, pół słodkiego, twardego jabłka i małą cykorię. Dodaj łyżkę oliwy z oliwek i łyżeczkę jogurtu naturalnego, szczyptę soli i cukru i wymieszaj.

 

Podwieczorek:  duszone owoce z kruszonką z musli z łyżką jogurtu greckiego

Wartość energetyczna: 340 kcal

 

Kolacja:  krem z dyni z grzankami i prażonymi pestkami dyni z dodatkiem mleka kokosowego lub śmietany

Wartość energetyczna: 505 kcal

 

—–

Opracowała Małgorzata Jackowska