Kanapki z burakiem, rukolą i serem

Gotowany burak, rukola i ser + owocowy koktajl z femaltikerem

Gotowany burak, rukola i ser + owocowy koktajl z femaltikerem - składniki:

• Pieczywo, najlepiej pełnoziarniste lub razowe (liczba kromek zależnie od apetytu)

• Pieczone lub gotowane buraki (1-2 nieduże sztuki) – możesz kupić już ugotowane lub ugotować je dzień wcześniej (około 40-60 minut powinno wystarczyć)

• Solidna garść liści rukoli

• Serek śmietankowy do smarowania naturalny, czosnkowy lub miękki kozi ser. Sprawdzi się też ser typu feta.

• ½ szklanki malin lub truskawek mrożonych

• ½ pomarańczy

• ½ jabłka

• 1 szklanka mleka półtłustego lub napoju roślinnego (najlepiej wzbogacanego w wapń i bez dodatku cukru)

• 1 łyżeczka siemienia lnianego lub innych nasion

• Opcjonalnie: masło, pesto, musztarda, pasta z suszonych pomidorów lub pasta warzywna

Przygotowanie:

Kanapki:

Pokrój buraka w grube plastry. Rukolę umyj i osusz. Pieczywo posmaruj masłem, pesto, pastą lub musztardą (do wyboru albo po trochu każdego), połóż na kanapce rukolę, a na wierzchu plastry buraka. Dołóż ser – w plasterkach lub jeśli korzystasz z sera, który łatwo się smaruje – posmaruj drugą kromkę serem i połóż na pierwszej (tej z burakiem i rukolą). Możesz też użyć podłużnej pełnoziarnistej bułki i przygotować sandwich, będzie wygodniej go jeść nawet w trakcie karmienia dziecka ????.

Buraki możesz też upiec dzień wcześniej zamiast je gotować:

Umyj buraki, obierz ze skórki i pokrój w grube plastry (ok 1-1,5 cm). Wrzuć plastry do małej brytfanki, dodaj 2-3 łyżki oliwy, wyciśnij ząbek czosnku i dodaj 2-3 szczypty rozmarynu. Możesz dodać też szczyptę soli i pieprzu. Zamieszaj wszystko razem, tak żeby oliwa, czosnek i przyprawy oblepiły plastry buraka. Nagrzej piekarnik na 180 C i wstaw buraki do piekarnika na około 25-30 minut. Ostudź i schowaj do lodówki. Tak upieczone buraki możesz jeść też na ciepło, jako element obiadu czy kolacji, albo korzystać z nich na zimno, w sałatce lub właśnie do kanapek.

Koktajl:

Umyj jabłko i pokrój w mniejsze kawałki, pomarańczę obierz ze skóry i też pokrój na mniejsze kawałki. Pozostałe ½ jabłka i pomarańczy możesz zjeść na deser albo przekąskę później. Wrzuć owoce, nasiona i femaltiker do naczynia blendera, dodaj mleko i mrożone maliny lub truskawki. Zmiksuj wszystko na gładki koktajl. Nie musisz dodawać żadnego słodzidła, femaltiker nie tylko wspiera laktację, ale też doda całości nieco słodyczy.

Podawaj kanapki razem z koktajlem.