fotolia-92929452-subscription-monthly-m.jpg

Jadłospis nr 13

Śniadanie:  jajecznica ze szczypiorkiem na klarowanym maśle, chleb żytni, pomidorki koktajlowe i papryka, plaster arbuza

Wartość energetyczna:  695 kcal

 

II śniadanie: ciasto marchewkowe z orzechami, szklanka maślanki

Wartość energetyczna:  80 kcal

 

Obiad: makaron świderki z sosem szpinakowym z serem feta, suszonymi pomidorami i oliwkami i bakłażanem, surówka z cykorii z miodowym winegretem i pestkami słonecznika            

 Wartość energetyczna: 536 kcal

Ugotuj Al dente około 70g makaronu świderki. W czasie jak gotuje się woda na makaron pokrój w kostkę 1/3 średniego bakłażana. Wrzuć go na sporą patelnię (lub do rondelka, musi zmieścić się tam sos) z łyżką oliwy i wyciśniętym ząbkiem czosnku. Podsmażaj na średnim ogniu minutę obracając, a następnie dodaj pół szklanki wody i duś aż bakłażan zmięknie lekko. Dodaj pół szklanki posiekanego szpinaku (rozmrożonego lub świeżego) i 2 posiekane drobno suszone pomidory. Duś razem na małym ogniu bez przykrywki przez około 10 minut, mieszając kilka razy. Dopraw oregano i bazylią, dorzuć oliwki (kilka) i 1cm kostki sera typu feta. Wymieszaj z ugotowanym makaronem.

Surówka: cykorie umyj i wykrój gorzki środek, pokrój dosyć grubo. Przygotuj winegret z pół łyżki oliwy z oliwek, kilku kropli octu jabłkowego i płaskiej łyżeczki musztardy. Dodaj też pół łyżeczki miodu i mocno zamieszaj. Wymieszaj z cykorią i łyżką uprażonych na suchej patelni pestek słonecznika.

 

Podwieczorek:  szklanka koktajlu z malin i kefiru z odrobiną miodu z płatkami pszennymi

Wartość energetyczna: 435 kcal

 

Kolacja:  sałata mieszana z winogronami, serem kozim i orzechami włoskimi i piersią indyka z miodowym winegretem, pieczywo razowe

Wartość energetyczna: 910 kcal

 

—–

Opracowała Małgorzata Jackowska